Meditația de scanare corporală pentru începători

Meditația de scanare corporală pentru începători

Există două poziții în care puteți face meditație fizică a corpului; puteți fi culcat sau așezat în sus dacă poziția verticală vă face să adormiți. Iată modul meu preferat de a o face

1. Închideți ochii pentru a vă ajuta să vă concentrați.

2. Începeți să vă conștientizați fizicul prin respirația în interior și în afară. Observați atingerea și presiunea acolo unde corpul dvs. ia contact cu scaunul sau podeaua. Permiteți timp cât aveți nevoie pentru a investiga fiecare dintre aceste domenii.

3. Apoi, când sunteți gata, inspirați intenționat și atrageți atenția asupra oricărei părți pe care doriți să le investigați în anatomia dvs.. Puteți alege să o faceți sistematic, cum ar fi să începeți la picioarele dvs. și să mergeți la cap sau invers. Există și opțiunea de a vă bucura de senzații la întâmplare.

4. Senzațiile pe care le puteți experimenta includ, dar nu se limitează la, zâmbet, furnicături, presiune, temperatură, durere, etanșeitate, etc. Dacă nu observați nicio senzație puternică, puteți observa și asta. Nu trebuie să observați altceva decât să fiți în prezent fără judecată.

5. Fiți curios și deschis la ceea ce puteți observa în timpul investigațiilor. Nu treceți cu vederea ceva, deoarece nu poate fi o „senzație”. Doriți să vă eliberați intenționat atenția asupra următoarei zone de explorare după ce ați explorat totul.

6. Dacă la un moment dat în timpul meditațiilor de scanare fizică, observați că atenția dvs. a părăsit corpul, atunci este extraordinar. Ai observat! În timp, veți putea să vă antrenați mintea pentru a rămâne concentrat pentru perioade mai lungi. Până atunci, pur și simplu adu-ți blând creierul fugit înapoi în momentul prezent.

7. Trebuie să atragi atenția minții în mod repetat. Nu fiți forțat; începeți ușor explorarea dvs. acolo unde a plecat.

8. Neuroștiința ne-a învățat că a observa o minte fugărită și a o întoarce ușor din nou și de-a lungul timpului este modul în care creați căi pozitive în creier.

9. După ce ați finalizat întreaga explorare a corpului și senzațiile aferente, luați câteva minute pentru a vă extinde atenția. Simțiți-vă fizicul pe deplin în timp ce respirați liber și bucurați-vă de senzația de a fi în viață.

10. Deschideți ochii dacă au fost închiși și mișcați-vă cu atenție în acest moment.

Când sunteți începător, este greu să conduci singur meditația la scanarea corpului. Prin urmare, îndrumarea este adesea cel mai bun mod de a începe. Există mai multe resurse pentru meditație ghidată online.

După un timp, s-ar putea să descoperiți că doriți să faceți meditație de scanare a corpului fără îndrumări și că este bine. Mulți oameni aleg să se descurce singuri și asta este perfect. Orice este cel mai confortabil pentru dvs.