Ingrijirea mentala, emotionala și sociala - II

Ingrijirea mentala, emotionala și sociala – II

2. Mental
Uneori optam pentru distractii amortitoare, cum ar fi defilarea fara minte prin telefoanele noastre, deoarece suntem epuizati mental, dar nu avem energia pentru a incepe o activitate mai stimulatoare, deoarece ne folosim creierul toata saptamana. In loc sa va placa sute de imagini pe Instagram, incercati sa ridicati o carte, sa vizionati un film (fara sa priviti alt ecran) sau sa jucati un joc de societate cu un prieten. Probabil ca veti descoperi ca o activitate intelectuala va reseteaza mintea, mai degraba decat sa o epuizeze sau sa o amorteasca.

3. Emotional
„A te iubi pe tine insuti este inceputul unei povesti romantice de-a lungul vietii.” ~ Oscar Wilde

Prelucrarea, conectarea si reflectarea asupra emotiilor dvs. sunt toate acte importante de ingrijire de sine. Tindeti-va catre sanatatea dvs. emotionala vorbind cu un terapeut, scriind in jurnalul dvs. de recunostinta sau , probabil, incercand o reteta noua in bucatarie.

4. Social
Poate ca sunteti un parinte acasa sau lucrati de acasa si nu aveti prea multe interactiuni sociale (cu adultii) in timpul saptamanii. In acest caz, asigurati-va ca va intalniti cu cei dragi pentru o ceasca de cafea, aveti pe cineva la o seara de pizza sau discutati cu cineva la telefon. Conexiunile sociale ne alimenteaza si, desi uneori poate fi dificil sa le mentinem, ele reprezinta un pilon crucial al ingrijirii de sine.