De ce mor ideile mari

De ce mor ideile mari?

Care sunt unele dintre motivele pentru care ideile mari mor în companiile de astăzi?

Oamenii presupun adesea că ideile mor prin faptul că sunt asasinați sau uciși altfel, adesea de către un șef sau un birocrat neîncrezător. Aceasta nu este deloc experiența mea. Sigur, există cazuri în care un șef spune pur și simplu „Nu” ideilor, dar mult mai frecvent decât acesta este faptul că ideile mor din neglijență sau din lipsa de grijă. Toate companiile cu care am lucrat vreodată – și am lucrat cu unele destul de conservatoare și tradiționale – au fost de fapt idei. De fapt, nu am întâlnit niciodată o organizație care să nu aibă idei, chiar nu. Motivul pentru care companiile nu reușesc cu inovația și creativitatea este în mod normal pentru că le lipsește o cultură în care ideile se dezvoltă și pot prospera. Îmi place să spun că orice idee nouă este întotdeauna un lucru fragil, slab. Trebuie să fie hrănit, la fel ca un răsad și, dacă nu li se arată grijă, acesta se va stinge și va muri.

Suntem foarte buni să ignorăm ideile celorlalți în această stare timpurie și slabă. Multe alte idei au murit din cauza unui umăr indiferent sau a unui râs arogant decât din faptul că a fost rezistat activ. Mai simplu spus, ideile mor din lipsa de grijă și lipsa de civilitate, iar atunci când aceasta devine endemică într-o organizație, obținem o cultură toxică în care nu poate supraviețui o creativitate reală. De asemenea, este important să observăm că nu întotdeauna suntem conștienți că omorâm idei. Când apare o idee cu adevărat nouă în organizație, aceasta îi provoacă pe oameni. Datorită schimbării de perspectivă, poate amenința competențele pe care organizația le deține, iar oamenii sunt întotdeauna foarte dornici să protejeze competențele pe care le dețin și pozițiile pe care le-au atins. Deci, când căscăm sau râdem de o idee, poate foarte bine să fie subconștientul nostru care dorește ca ideea să plece, deoarece ne provoacă identitatea profesională.