Cum să vă treziti calmul interior în mai puțin de 5 minute

Cum să vă treziti calmul interior în mai puțin de 5 minute

„Când simțiți că viața isi pierde focusul, întoarceți-vă întotdeauna la baza vieții. Respiraţie. Nicio suflare, nicio viață. Miyagi, The Karate Kid.

Stresul: toată lumea il simte în diferite momente si faze. Eu însumi am luptat cu anxietatea (o formă acută de stres) de la începutul copilăriei. De ani de zile nu am reușit să gestionez eficient tensiunea cronică și aceasta a ajuns sa ma copleșească, ceea ce mi-a lăsat simptome ca ceață cerebrală, incapacitatea de a ma concentra, energie scăzută, un sistem imunitar slăbit, inflamație, probleme digestive și insomnie.

Într-un efort de a mă liniști, aș renunta la lucruri precum alimente, alcool sau social media etc. Deși aceste lucruri au oferit o scurtă ușurare instantanee, efectele lor au fost de scurtă durată și de aceea am fost adesea forțat să mă întorc la aceste lucruri pentru a-mi ușura durerea și suferinta.

Prins într-un ciclu vicios, am căutat alte alternative naturale care să mă ajute să-mi gestionez emoțiile și mintea.

Creșteți calmul interior

Se poate părea prea simplu sau prea bun pentru a fi adevărat, dar diferite studii și cercetători sunt de acord că încorporarea unei simple practici de respirație de 5 minute în ziua dumneavoastră vă poate ajuta să creșteți calmul interior, reducând în același timp efectele distructive ale răspunsului la stres.

De ce?

Deoarece respirația lentă, conștientă trimite de fapt semnale de siguranță corpului și creierului care activează partea liniștitoare, relaxantă și regenerantă a sistemului nervos.

Acest lucru se datorează faptului că starea noastră mentală / emoțională și respirația noastră sunt strâns legate între ele în ceea ce îmi place să numesc bucla “respirație – emoție”.

Aceasta înseamnă că schimbarea o influențează pe cealaltă și invers.

Gândiți-vă în acest fel:

1. Emoțiile și gândurile noastre influențează ritmul nostru de respirație.

Data viitoare când vă simțiți stresați, frustrați sau copleșiți, acordați atenție modelului dvs. de respirație. Probabil veți observa că este scurtă, superficială și rapidă. Apoi observați respirația dvs. data viitoare când vă simțiți calm, în siguranță, adânc în concentrare sau în largul tău. Observați că va fi probabil mai lent, mai lung și chiar mai profund.

2. Ritmul nostru de respirație poate influența starea noastră mentală / emoțională.

Dacă ați începe să respirați rapid, luând respirații scurte și puțin adânci, probabil veți începe să vă simțiți fie treji și alertați, fie anxios și în pază. Și dacă începeți să respirați încet și adânc, probabil veți începe să vă simțiți mai puțin agitați și mai relaxați. Dar aceasta nu este o pastila magica; coerența și angajamentul sunt necesare.

Nu vă așteptați la rezultate după o singură sesiune la fel cum nu v-ați aștepta la șase pachete după o singură sesiune de antrenament.

Iată o practică simplă, dar dovedită, care in doar 5 minute va va trezi calmul interior!

Această practică constă în trei etape:

  1. Inhalați
  2. Țineți
  3. Expirați.
  • Veți observa că expirarea noastră este mult mai lungă decât inhalarea noastră. Acest lucru se datorează faptului că s-a demonstrat că expirarea mai lungă ajută la activarea acelei părți liniștitoare, relaxante și regeneratoare ale sistemului nervos.

Cum sa facem acest lucru?

1. Stați în poziție verticală și confortabilă.
2. Ține-ți gura închisă tot timpul și respiră numai prin nas.
3. Cu fiecare inhalare, extindeți burta inferioară spre exterior, pe măsură ce plămânii se umplu cu aer. (Acest lucru ajută de asemenea la activarea ramurii sistemului nervos liniștitor.)
4. Cu fiecare expirație, strângeți burta inferioară către coloana vertebrală, pe măsură ce plămânii sunt goi de aer.
5. Inspirați.
6. Țineți.
7. Expirați.
8. Repetați pașii 5-7 de cel puțin 13 ori.