Cum să construim o cultură a creativității profunde Partea I

Cum să construim o cultură a creativității profunde | Partea I

Inovație. Cuvântul buzunar al deceniului care este folosit, suprautilizat și abuzat, creând ceea ce Alf Rehn numește „oboseala inovației”. Am avut ocazia să vorbesc cu Alf despre noua sa carte „Inovație pentru The Fatigued: Cum să construiești o cultură a creativității profunde”. .

Alf este profesor de inovație, proiectare și management la Universitatea din Danemarca de Sud. Este un consilier strategic și un vorbitor profesionist care a vorbit cu numeroase audiențe despre inovație.

„Speranța mea ferventă este să revenim la o situație în care inovația, ca cuvânt, reprezintă impactul și ambiția, mai degrabă decât jucăriile noi strălucitoare.” – Alf Rehn

Simptomele oboselii inovării

Ați documentat o boală corporativă recent descoperită pe care am găsit-o neobișnuită în diagnosticul ei precis. Ați împărtăși puțin despre „oboseala inovării” cu care se confruntă multe organizații? Ce este și când ați observat pentru prima dată simptomele?

M-a răsărit destul de treptat și la început am crezut că sunt doar eu. Mă duc la o mulțime de evenimente inovatoare și citesc o mulțime de cărți inovatoare. Drept urmare, întâlnesc o mulțime de aceleași chestii: aceleași exemple, aceleași modele, aceleași cheesy one-liners. Mi-am dat seama că, de fapt, o mare parte din asta mă plictisește, dar am presupus că este doar pentru că mă angajez mai mult cu aceste lucruri decât cu majoritatea. Dar apoi am început să-mi dau seama că am văzut o oboseală similară în multe dintre companiile cu care lucrez. O companie cu care aș fi putut lucra cu opt ani în urmă și care era atunci cu adevărat în inovație, s-ar dovedi aproape letargică atunci când le-am vizitat din nou. Am început să aud șoapte despre cât de mulți oameni au început să respire termenul, chiar și la nivel executiv. Când am început să-i întreb pe oameni să se întrebe dacă s-au plictisit de discuții despre inovație, mulți dintre ei într-o manieră aproape jenată au spus că sunt, dar nu au îndrăznit să vorbească, deoarece au crezut că sunt doar ei.

Adică, are sens. Se vorbește atât de mult despre inovație, atât de multe inițiative, ateliere și competiții, încât este aproape inevitabil ca oamenii să se obosească cu toate acestea. Adăugați la aceasta câți din corporațiile noastre au experimentat valuri după valuri de consultanți inovație și așa mai departe, așa că, desigur, o anumită oboseală începe! Problema aici este că oamenii doresc de fapt să fie inovatori și să se angajeze cu toate acestea, dar când totul devine o corvoadă și când repetarea neobosită începe să golească conceptul de sens, acest lucru devine din ce în ce mai dificil. Acesta este motivul pentru care oboseala din inovație este atât de periculoasă! Puteți avea oameni care vor să inoveze și apoi să ucidă această energie pur și simplu prin exagerarea tuturor.

„A pune întrebări despre o idee înseamnă a arăta că cineva o ia în serios și acesta este cel mai respectuos lucru dintre toate.” – Alf Rehn